26/05/2016

26 maj

Peppen inför morgondagen är just nu enorm. Anledning: The Hotelier och Thrice. De förstnämnda släpper sin skiva Goodness, vars omslag jag inte riktigt har vant mig vid än. Det är ju så... udda. Otippat. Ännu oklart om det för mig är udda på ett positivt eller negativt sätt. Solklart är i alla fall att det har hög diskussionspotential; lite som en ice-breaker. Ja, kanske är det helt enkelt den perfekta mingelbilden? Man kan liksom ha den redo - varför inte utskriven och ihopvikt i bröstfickan på finkavajen? - så att man aldrig mer behöver oroa sig för någon pinsamt tystnad. Veckla ut bilden samtidigt som man skrattar lite lätt åt hela tokigheten:






























Okej, nog om detta. Även Thrice släpper alltså en ny skiva i morgon. Den har ett helt annat typ av omslag än Goodness. Det är liksom bara väldigt snyggt, och det är ju aldrig fy skam:






























Hur snyggt?! Vill ha en femtio-sjuttio-variant av denna att rama in på väggen. Gillar verkligen Kintsugi-vibbarna jag får, även om jag hoppas att Thrice-skivan är ännu bättre än just Kintsugi.






























Det jag egentligen ville komma fram till i detta inlägg är att ni nu inte behöver gå runt och fundera över vilka skivor jag kommer att lyssna på i helgen. Soundtracket är ju spikat. Pirret i full rulle.

No comments: