21/03/2012

21 mars

Helgen i Stockholm var förresten väldigt lyckad. Äntligen fick vi berätta för pappa vad han ska få i 60 års-present: en helg i Göteborg med hela familjen och herr Springsteen! Inte för att Bruce själv kommer att vara medveten om att han deltar, men ändå. Vi kommer att sitta och se honom på avstånd. Det blir grymt!

I fredags, när jag och Victoria kom till Stockholm, åt vi middag hemma hos Therése och Stoffe. Mamma och pappa var på spaghettioperan, så vi ungdomar fick klara oss själva. Vi åt garam masala-kyckling och pratade. De bor i en kartongröra, eftersom de ska flytta in i sin nya lägenhet snart. Jag kanske inte ens har skrivit det i bloggen, men Therése och Stoffe har i alla fall köpt en tvåa i Hammarby sjöstad. Så nu har de både fast jobb och bostadsrätt - vuxenpoäng!

På lördagen gick Victoria och jag på stan. Då köpte jag brädan (se förra inlägget). På kvällen åt hela familjen middag (förutom Stoffe, han var tvungen att jobba) på Bistro Sud vid Mariatorget. Riktigt bra restaurang! Jag åt hemlagad hamburgare till varmrätt och crème brûlée till efterrätt. Kunde knappt minnas att jag någonsin hade ätit crème brûlée innan, men det var galet gott.

Sedan blev det söndag och vi förmiddagsfikade hemma hos Therése och Stoffe. Därefter åkte vi til Djurgården och kollade in Liljevalchs vårsalong. Jag blev chockad - nästan förolämpad - över hur konstnärerna hade kryddat priserna på sina verk. En tvåminuters-dvd för 50 000 pix? Skulle inte tro det. Efter vårsalongen blev det lunch på Ulla Winbladh. Där hade vi det lugnt och skönt och åt bra mat.

Ja, det var väl det. För att fatta sig kort, alltså. Tack till Emma som var Alfons-vakt hela helgen! Han sov som en stock när han kom hem; han var väl helt slut efter att ha umgåtts med Melker så länge. Nu ska jag se om jag hinner redigera lite fler bilder och lägga upp dem på bloggen innan jag börjar med middagen. Gamla bilder på Alfons som jag hade glömt att jag har tagit. Håll till godo!

No comments: