28/03/2012

28 mars

Det fullkomligen dammar från ögonhinnan när jag studerar papperet med hemtentafrågorna. För det första är frågorna så tråkiga att det fnasar om dem. Dammet yr. För det andra så ser själva dokumentet ut att vara inskannat från år 1985. Typsnittet. Textmassan.

Hur jag ska orka ta mig igenom tentafrågorna är i skrivande stund oklart. Jag förstår verkligen inte varför lärarna på lärarprogrammet i stort sett verkar sträva efter att göra frågorna så tråkiga som möjligt. Är det inte meningen att vi studenter ska bli bra, inspirerande lärare? Jag tror bestämt det. Och då vore det ju inte helt fel med ett bra föredöme eller två. Sådana får man, tyvärr, borsta länge efter i lärarprogramsdammet för att hitta. Hittills har jag hittat två stycken bra föredömen. På fyra år. Jag har alltså läst en hel del kurser på lärarprogrammet och hittat två bra lärare. Kanske tre, förresten.

Den ena har hur som helst slutat.

No comments: