26/03/2012

26 mars




Har spånat lite på min framtida tatuering. Som en del av er kanske minns så var jag förut inne på att skriva 182 med min egen handstil. Men på senare tid har jag blivit mer och mer sugen på Helvetica. Helvetica Light, för att vara mer exakt. Helvetica är ett av mina favoritteckensnitt. Snyggt och stilrent. Tidlöst. Är rädd att tatueringen ska se för slarvig ut om jag väljer min egen handstil. Men jag får helt enkelt gå till tatueraren med både min egen handstil och Helvetica, och så får de typ testrita in 182 i båda varianterna. En på varje handled. Är heller inte säker på hur högt upp jag vill ha tatueringen, eller hur stort. Inte för stort. Men inte så litet att det knappt syns.

För en stund sedan kom jag och Victoria hem från stan. Vi käkade där med Lauren. På BarBQ, närmare bestämt. De har god mat till bra priser. Mycket mat för pengarna. Alla blev proppmätta. Jag åkte longboard dit och hem, så nu har jag träningsvärk i push-vaden. I morgon har jag redovisning (igen - hade det i dag också), och sedan är det dags för hemtenta resten av veckan. Blir trött av hemtenta, men ska inte klaga. Gillar hemtenta mycket mer än salstenta, framför allt av den enkla anledningen att jag faktiskt lär mig något av hemtentor. Lär mig saker som jag dessutom kommer ihåg längre. Och det är ju alltid en fördel.

1 comment:

Victoria said...

Jag röstar för Helvetica:)