31/03/2012

31 mars

Jag hade planerat att åka longboard i dag. Så vaknar jag och det snöar. Inte för att jag är förvånad (det här är Sverige; det här är mars månad), men besviken är jag så klart. Dock gör jag det bästa av situationen och passar på att frosta av frysen, för det gjorde inte frugan och jag på hela vintern. Nu när det är nollgradigt ute igen kan man ju lika gärna passa på.

I kväll ska jag, frugan, Emma och Simon se Laleh på Konsert & Kongress. Ska bli kul att höra vilka låtar hon spelar, och se vad hon har för bandmedlemmar nu för tiden. Kör Laleh fortfarande Hide Away live? Minns inte om hon gjorde det senast jag såg henne. Vill höra den. Men skulle dö av lycka om Laleh någon gång - som ett ess i ärmen - drog fram How Wrong eller Forgive Me if I Hurt Your Heart på i alla fall en konsert jag går på. Jag räknar så klart med att hon kommer spela en hel del låtar från nya skivan. In the Comet. Den måste hon spela.

Som vanligt har jag kameraångest. Alltid inför spelningar på Konsert & Kongress. Ska jag ta med kameran? Ska jag lämna den hemma? Vet aldrig om de har kameraförbud där. Tror att de har det, men på Säkert!s spelning förra året var det tydligen hur tillåtet som helst att ta med sig en kamera in. Vet inte om de tittade noga på Anna Ternheim-spelningen senast. Över huvud taget är jag otroligt anti kameraförbud. Artister/band som bestämmer att man inte ska få fota på deras spelningar - hur tänker de? När man sedan (eventuellt) lägger upp deras bilder på nätet/framkallar dem och sätter i ramar hemma så blir det ju gratis reklam för artisten/bandet i fråga. Winnerbäck verkar vara en redig karl som inte är emot kameror (möjligtvis för att han själv fotar). På hans spelningar har jag flera gånger, utan problem, kunnat ta med mig min systemkamera.

Jaja. Vi får se hur det blir. Ska hur som haver bli kul att se Laleh igen. Vilken gång i ordningen blir det? Det måste jag räkna på.

No comments: