22/03/2012

22 mars

Egentligen vill jag gå och lägga mig. Men jag måste söka sommarjobb. Hoppas innerligt att jag får tag i något. Plan B är att läsa sommarkurser; har sökt några stycken. Vi får se hur det blir.

I morgon är min sista VFU-dag någonsin. Under nästa läsår har jag nämligen ingen praktik. Nu får jag klara mig själv, helt enkelt. Gjorde en utvärdering med några ettor i dag, ska läsa igenom dem i morgon. Spännande att se vad de har att säga om mig! Den här månaden får jag förresten 750 kronor för att ha vikarierat, också. Alltid bra med pengar man inte hade räknat med. Vikarierade några timmar i går, också, så nästa månad ramlar det nog in några hundralappar igen. Som om det inte vore generöst nog med pengar från min praktikplats fick jag i dag även matlådor. Det hade nämligen blivit över mat från ett studiebesök i går; mat som skulle ha slängts om ingen förbarmade sig över den. Och jag tackar ju aldrig nej till gratis mat. Käkade en låda till lunch, tog hem två och sparade en till lunch i morgon.

Nu ska jag göra en kopp kaffe och skriva ihop några personliga brev.

No comments: