18/04/2012

18 april

Inte för att jag vet exakt vad jag ska berätta om, men jag kände för att blogga lite. I går kväll blev Victoria och jag bjudna på supergod middag hemma hos Emma och Simon. Mums! Och tack! Vi åt och pratade, och Simon gjorde så att jag blev beroende av Rumble. Lite senare under kvällen värvade jag även Victoria till Rumble-världen aka the dark side.

I dag har jag lånat lite böcker på bibblan, sådant jag behöver läsa till examensarbetet. Hittade en del bra grejer i böckerna. Skulle nog behöva leta upp lite vetenskapliga artiklar för att väga upp alla böcker, men jag är så dålig på att söka i de där databaserna. Ja. Jag erkänner. Jag har inte gått på ett enda av de där "lärtillfällena" där en bibliotekarie lär oss studenter hur man gör när man söker und so weiter. Orka slösa dyrbar tid på sådant, liksom. Jag får väl söka lite på känn och se vad jag kan hitta.

Tror förresten inte att jag kommer hinna klart med uppsatsen den här terminen. Om jag vill hinna klart ska jag opponera runt den 7 juni, och då ska arbetet lämnas in någon gång runt den 20 maj (eller om det var tidigare?) tror jag. Det hinner jag aldrig. Min plan är i stället att skriva klart uppsatsen till midsommar, och sedan lägga upp den (opponera och sådant) i början av nästa termin. Man måste ju vara realistisk. Dessutom är det ju kul om examensarbetet blir bra, också, och inte bara något man har hetsat ihop i sista stund.

Nu kom jag att tänka på att om exakt ett år sitter jag här igen och skriver ett till examensarbete. Får ångest över det. Och då ska jag skriva en konsumtionsinriktad uppsats, vilket betyder att jag bara får forska på en massa andra människors forskning. Hur dammigt låter inte det? Gräva fram gammal skit och göra sitt bästa för att hitta några intressanta paralleller/slutsatser/whatever. Storknar. Må du brinna i helvetet, du som kom på att lärarstudenter ska skriva två examensarbeten.

No comments: