28/04/2012

28 april

Känner mig trött. Pollentrött, antagligen. Victoria och jag tog en promenad till stan i förmiddags. Vi käkade lunch på Waynes, och Victoria köpte en vårjacka. När jag kom hem igen (Victoria åkte till jobbet) så tog jag ut Alfons en stund på baksidan. Han jagade småflugor och smög på fåglar. Sedan gick vi in igen och nu har jag precis druckit kaffe och letat efter något bra capo på Tradera. Behöver ett capo till gitarren. Hittade ett som verkar schysst, och till ett bra pris. Ska bara kolla så att det är för stålsträngad gitarr.

Apropå gitarrer så strängade jag om en sådan för första gången i hela mitt liv i går. Började med elgitarren. Jag lyckades, utan att ha av en enda sträng! Mycket stolt. I dag eller kanske på måndag ska jag öva på min akustiska, också. Men nog om detta. Nu måste jag ta tag i plugget.

No comments: