02/04/2012

2 april

Jag förstår mig inte på idioter folk som påstår att man inte borde äta kött om man inte klarar av att stycka djuret själv. Eller klarar av att se någon annan slakta det. Eller klarar av att ta på sig jakthatten och skjuta det jävla djuret själv. Hur tänker ni som påstår detta? Det är många som gör det, tro mig.

"Assååååhh jag tycker faktiskt inte att man ska äta något man inte klarar av att hantera själv! Klarar man inte av att skära bort svålet från en griskropp så ska man faktiskt inte ba äta griskött liksom ba!"

Ni är dumma i huvudet. Anledningen kommer här: Ni anser alltså att det man inte klarar av att hantera själv ska man inte få ta del av. Detta innebär att den som inte kan spela gitarr inte ska få lyssna på musik. Kan man inte sjunga får man inte lyssna på radio. Kan man inte blanda sitt eget murbruk borde man inte bo i ett hus. Kan man inte löda egna lödplattor får man inte äga ett sim-kort och därmed ingen telefon. Kan man inte sy egna kläder borde man gå runt naken. Om man inte kan åka skidor ska man inte se på Vasaloppet.

Om ni inte håller med om allt ovanstående är ni ännu mer dumma i huvudet. Då kan ni ju inte ens stå fast vid era egna principer. För jo, det är samma sak. Att inte få lyssna på musik eller att inte äta kött. Jag kan inte slakta en kossa. Men jag äter gärna kött från en ko som någon annan har slaktat. Så är det här i livet. Vissa människor kan slakta, andra kan det inte. Jag är ovan vid att se svål från grisar, och kan därför tycka att det är lite obehagligt att ta i en rå bit sidfläsk. Men jag äter gärna tillagat sidfläsk.

Så om det nu råkar vara så att du är en sådan som använder dig av detta påstående så tycker jag att du ska fundera över om du kan spela något instrument. Om svaret är nej så tycker jag att du ska radera alla mp3-filer från din dator och hålla dig borta från radion. Gå aldrig på konserter. Du är inte värd att få lyssna på musik.

I morgon ska jag lufta mina åsikter om folk som påstår att det är fult med artister som inte skriver sin egen musik.

3 comments:

Victoria said...

Totally agree:)

emma said...

Haha jag tycker att du skriver så himla bra och underhållande! Inte bara i detta inlägg :)

bea said...

haha, tack! :)