26/04/2012

26 april



Några bilder för er att beskåda! Den första bilden föreställer mina nya hörlurar, ett par Sennheiser HD 25-1 II. De kostade lite mer än vad jag hade planerat att lägga ut, men de här ska tydligen vara bättre som allround-lurar, vilket betyder att jag slipper köpa två par (det hade blivit ännu dyrare). Så jag slog till. 

På den andra bilden ser ni min nya inspelnings-mackapär, nämligen en Zoom H2n. Det är en "recording device" som det så fint heter på engelska. Typ en mikrofon. En diktafon. Den har många användningsområden. På bilden har jag kopplat in den i datorn, och använder den som mikrofon rakt in i Logic Pro. Men den går även finfint att ta med sig var som helst och spela in alla möjliga konstiga ljud. Då spelas allt in direkt på minneskortet. Fiffigt!

Lite mer om grejerna finns att läsa i min Fraction of Sounds-blogg.

No comments: