23/04/2012

23 april

Den här dagen blev lite konstig. Var vaken och relativt pigg i natt/morse (från kanske tre på morgonen till klockan fem när Victorias klocka ringde). Låg alltså bara där och kunde inte somna om. Tittade på Alfons som låg raklång över halva min kudde och hade alla ben i luften. Sedan gick Victoria upp, och jag kände mig ganska pigg. Surfade lite på mobilen och testade lite musik-appar (hittade en xylofon, extremt underhållande - tills jag köper en riktig).

När Victoria sedan hade gått till jobbet vid strax innan sex funderade jag på om jag skulle gå upp eller inte. Men låg så skönt i sängen så jag tänkte att jag kan ju vila en stund till i alla fall. Ställde klockan på halv nio ifall jag skulle råka somna om. Vilket jag så klart gjorde. Vaknade av klockan halv nio och kände mig inte så trött som jag trodde att jag skulle göra. Tyvärr gjorde jag dock misstaget att ligga kvar i stället för att gå upp direkt, vilket resulterade i att jag vaknade igen klockan tio.

Åt frukost och såg ett avsnitt Vänner. Och nu sitter jag här och försöker plugga. Det går framåt, i alla fall! Just nu skriver jag om "alternativa" bedömningsformer, typ utställningar och andra påhitt.

På onsdag, apropå ingenting, ska Victoria och jag fika med Kaisa på stan. De ska köpa Kents nya skiva (den släpps ju på onsdag, och jag har övertalat dem att köpa den på Bengans i stället för på nätet). Själv ska jag gå till 4Sound och kolla om de har ett par hörlurar jag har tänkt köpa (Shure SRH440). Måste testa om de sitter skönt. Om de gör det ska jag köpa dem från CDON. Men sådant där skriver jag mest om i den här bloggen numera. Ska förmodligen även slå till på en Zoom H2n-mackapär snart. Om jag inte får något sommarjobb i sommar tänker jag i alla fall spendera alla mina pengar på prylar. Sådan är jag. Materialist!

(Nä, seriöst. Om jag inte får något sommarjobb så ska jag ägna hela sommaren åt att spela in musik. Därav alla inköp. Ska ordna mig en billig liten hemmastudio, typ.)

No comments: