22/04/2012

22 april

Och för er som undrar vad jag håller på med i övrigt: jag försöker skriva på min uppsats. Examensarbetet. Att skriva om tidigare forskning är verkligen ökentråkigt. Lyllos er som aldrig har pluggat på universitetet; ni slipper den långsamma forskningslitteraturdöden.

Den enda ljusglimten i detta litteraturmörker är att när man väl har skrivit klart det så börjar det roliga: intervjua! Och analysera intervjuerna! Och skriva en jätteübermegasmart diskussionsdel med slutsatser som ingen någonsin har kommit fram till förut och som ingen annan förutom jag skulle kunna komma fram till slutsatser som förändrar hela forskningsvärlden ja hela världsbilden faktiskt ett helt skifte ska ske när mina slutsatser når min otroligt stora publik som består av 1) mig själv 2) min handledare 3) den som ska opponera på mig 4) min examinator ja herreGUD vilket publikhav att crowdsurfa på (om de ställer sig på rad) sedan kommer den ännu roligare uppsatsfasen nämligen att göra alla kompletteringar (alla får kompletteringar - varför skulle examinatorn låta någon slippa undan den plågan?) och man gör kompletteringarna och skriver nya saker men självklart bedöms de inte nej nej det är ju den första versionen av uppsatsen som ligger till underlag för betyget så man gör alla fantastiska kompletteringar helt i onödan och det är så otroligt roligt tycker jag att göra saker i onödan det har jag alltid tyckt och när man har gjort alla kompletteringar och inser att man har slitit med uppsatsen i några månader eller kanske ett halvår så inleds den sista och kanske roligaste fasen: att vänta på betyget ha ha ha ha ha ha ha ha det är så himla kul verkligen ni måste börja plugga på universitetet för det är så kul att vänta på betyget alltså man har kvävts av uppsatsen i ett halvår cirka den är det sista man har tänkt på innan man somnar och när man vaknar säger det bara pang i skallen så är den jäveln där igen ha ha ha ha ha ha ha ha lyckan i det är obeskrivlig i alla fall så väntar man och väntar på sitt betyg och man tycker att man har gjort ett skitbra jobb med hela uppsatshelvetet och kämpat och haft sig och sedan kommer det roligaste ha ha ha ha ha ren och pur lycka: man får bara G ha ha ha ha ha alltså examinatorer är aldrig nöjda så man får bara G på sin uppsats man blir bara godkänd på sitt liv det senaste halvåret senast fick jag även kommentaren att uppsatsen/livet/våndan "saknar det lilla extra" ha ha ha ha ha ha vilken finurlig kommentar alltså hur kul som helst att få den efter allt jobb man har lagt ner ha ha ha ha ha ha livet alltså så himla härligt verkligen.

No comments: