07/04/2012

7 april

Påskafton. Jag vaknade klockan tio i elva av att Alfons jamade till nedanför sängen. Ett kort mjau. Möjligtvis hans motsvarighet till "Hallå!" Därefter hoppade han upp i sängen och ställde sig med sitt ansikte en centimeter ifrån mitt. Som på bilden där uppe (jag tog den någon minut senare). När jag sedan gick upp följde han efter mig hela tiden, så han var nog sällskapssjuk, helt enkelt.

Efter frukosten började jag plugga. Har hunnit läsa en hel del i dag. Det blir bra när universitetsbiblioteket öppnar efter påsk igen, så att jag kan låna fler böcker. Om en stund kommer Victoria hem från jobbet. Då kanske det blir lite påskfirande. Exakt hur vi ska fira det har jag ingen aning om. Vi ska äta pappas special i kväll, i alla fall. Pappas special är fläskfilé i currysås, helst med råstekt potatis till. Till efterrätt ska vi äta äppelpaj med vaniljsås. Mums!

Har spelat en del elgitarr i dag, också. Japp, jag har dammat av den gamla räven. Dragit fram förstärkaren ur sitt skåp. Gitarren låter inte så himla bra, eftersom strängarna är äldre än gatan. Men det gör ingenting. Gamla strängar är hardcore. Nu kom jag förresten precis på att jag inte har ätit någon lunch än. Är inte sugen på lunch, heller. Tar nog en kopp kaffe i stället, för att stilla hungern.

No comments: