10/05/2012

10 maj


Victoria och jag begav oss till Tornby i dag. Ni som inte bor i/har varit i/är från Linköping vet förmodligen inte var Tornby är. Då kan jag berätta för er att det är ett område där det ligger en massa affärer. Typ Ikea, Ica Maxi, Rusta, Elgiganten. Ett sådant område. Vi började med att gå till Supreme, vilket är en outletbutik som ägs av First Aid (en av Sveriges bästa skatebutiker (enligt vetenskapliga observationer genomförda av mig)). Där hade jag tur och hittade en Volcom-tröja jag har velat ha länge. Tjo-ho! Den är brun (som ni kanske ser på bilden). Som om det inte vore nog att jag fick den för halva priset så fick jag ett gäng snygga Toy Machine-klistermärken på köpet. Och så fick Victoria och jag köpa två glassar till priset av en (ja, på Supreme har de även glass, bara det bevisar ju att det är en av Sveriges bästa outlets). Bra start på dagen! Kan rekommendera alla i Linköping att åka till Supreme. Det ligger precis vid Ica Maxi. De har typ halva priset på alla märkeskläder. Och då pratar vi bra märken som WeSC, Volcom, Levi's, Vans, Roxy, Ripcurl, Adidas, Burton und so weiter. Inte en massa skitmärken, utan bara de riktigt coola. 

Efter Supreme gick vi till en annan outlet, nämligen Stadium outlet. Där köpte Victoria lite träningskläder, och jag hittade en fotboll som jag ville köpa. Dock köpte jag den inte, eftersom jag inte har någon att spela fotboll med. Det positiva med det var ju att jag sparade en hundring. Vi gick vidare till Ikea, och började med att äta lunch för hela 17 kronor per person. En stadig portion med 8 stycken köttbullar, 3 kokta potatisar, 1 kvist persilja och en hel del brunsås. Riktigt värt. God bless Kamprad, helt enkelt. En räddare i studentnöden. Efter lunchen köpte vi lite nödvändiga Ikea-grejer. Sedan åkte vi hem igen. Tog en kaffe innan vi gick på promenad i skogen (joggingspår). Det var vår dag, det!

1 comment:

Victoria said...

Ett riktigt kap ju:)