21/05/2012

21 maj

Ett under har skett! Jag har på nytt fått motivation till att fortsätta med mitt examensarbete. Kände mig minst sagt opepp på hela skiten, och väldigt tveksam till det jag hittills hade skrivit ihop. Det var då det hände: min handledare hörde av sig! Hon hade läst igenom alltihop och skrivit en massa kommentarer här och där. Bra respons, helt enkelt. Hon hade ett helt annat förhållande till mitt examensarbete än vad jag själv nyss hade: hon var pepp på kalaset! Det gjorde mig mer motiverad att köra på, helt enkelt. Det jag har gjort hittills är tydligen bra, så jag fortsätter på samma spår. Min plan är att börja med mailintervjuerna redan i morgon eftermiddag.

Kan verkligen rekommendera alla som ska skriva examensarbete att handplocka er handledare. Ta en lärare som ni känner och som känner er någorlunda. En som ni litar på, och som ni vågar säga emot om ni har olika åsikter. Även om det tog några veckor innan det här svaret från min handledare kom så är jag nöjd med att jag frågade just henne om hon ville stötta mig. Hon kan sin grej och hon är mänsklig (nej, alla universitetslärare är tyvärr inte det).

No comments: