03/05/2012

3 maj

Nu kom jag på en sak. Jag har ju bestämt mig för att lägga upp min uppsats i höst i stället, och skriva klart den innan midsommar. Det innebär att jag inte har någon officiell skolavslutning. Hjälp! Blir lamslagen av tanken. Inget datum att se fram emot. Inget slut på eländet. Slutet är liksom inte här förrän jag bestämmer mig för att uppsatsen är helt färdig. Och det kan ju ta ända till midsommar, som sagt, eftersom det är då jag har satt min deadline.

Nej, så här kan jag inte ha det. Det känns så mörkt, på något sätt. Jag tar tag i saken med egna händer, som den DIY-kvinna jag är, och bestämmer ett eget datum när jag ska ha skolavslutning. 8 juni är tydligen en fredag, så det verkar ju ypperligt. Skolavslutningar ska vara på fredagar. Så är det bara.

Då är det bestämt. Den 8 juni har jag skolavslutning. När jag ändå är igång kan jag lika gärna bestämma hur jag ska fira. Eftersom jag inte har Victorias schema här så vet jag inte om hon jobbar kväll den dagen, så jag får helt enkelt lägga upp två planer:

Plan 1) Äta middag ute. Antagligen på Kniv Å Gaffel. Måste äta tiramisu till efterrätt.*

Plan 2) Om Victoria jobbar kväll så blir det ju tråkigt att gå ut och äta. Då ska jag fira så här: sconesfrukost inklusive Brämhults-juice och passionsfrukter. Alternativt amerikanska pannkakor med bär som tillbehör, det beror på vilket humör jag är på. Om dagen bjuder på fint väder kan det bli en glass på stan (där de säljer Ben & Jerrys som kulglass); i annat fall tänker jag tröstäta något (typ Sias tiramisuglass) hemma på kvällen.

Så, då har jag lite att se fram emot! Angående den där lilla *-symbolen i Plan 1 tänkte jag bara säga det att jag måste nog ansöka om restaurang-bidrag från mamma och pappa om jag ska kunna genomföra planen. Jag har ju nämligen inget sommarjobb än, och verkar inte precis bli tilldelad något, heller. Därför har jag inte råd att gå på restaurang, egentligen. Men med ett litet bidrag kan det ju gå vägen!

No comments: