07/05/2012

7 maj

I natt drömde jag att Alfons jagade ett bi precis innanför ett öppet fönster. Han gick verkligen in för jakten, och när biet flög ut genom fönstret så hoppade Alfons efter. Jag såg honom falla ungefär fyra våningar. Och eftersom katter alltid landar med tassarna neråt så träffade hans ben asfalten först. Så hörde jag hur han jamade till precis när han träffade marken. Då sprang jag alla trappor ner och fram till Alfons på asfalten. Han låg där med helt blodiga ben och gnydde. Jag ropade åt alla runt omkring att ringa en djurambulans, men det tog lång tid innan någon hittade numret till veterinären.

Eftersom jag vaknade efter det så blev det ungefär som en sådan där film med "öppet" slut, alltså att man får tolka lite själv. Om jag förstod den här filmen rätt så dog Alfons där, med sina brutna, blodiga ben.

1 comment:

Victoria said...

Ne usch stackars Alfons!!!