25/05/2012

25 maj



Neobux, vilken grej! Registrerade mig för några veckor sedan, och har typ varit fängslad sedan dess. Neobux är en PTC-sida (paid to click), vilket innebär att man får betalt för att klicka på/se på annonser. Det låter inte så himla kul, antagligen, men det som gör det hela roligt är att det är som ett strategispel. Som ett datorspel, helt enkelt.

Hela grejen: för att kunna tjäna mer och mer pengar så hyr man så kallade referaler, och varje gång de klickar får man då själv betalt. Ju bättre referaler du har, desto mer får du alltså betalt. Och ju fler refareler du har, desto bättre. Man hyr referaler med de pengar man har tjänat in genom att klicka på annonser, och behöver alltså inte lägga några av sina egna pengar. Jag var dock för otålig, så jag "investerade" typ 36 kronor för att kunna hyra mina första referaler. Referalerna underhåller man sedan, det vill säga man väljer  att hyra dem längre eller byta ut dem mot en ny. Som ett litet företag. Man själv är chefen och referalerna är de som arbetar åt en. Det är där likheten med ett strategispel finns. Just nu har jag 10 stycken referaler som klickar åt mig.

Som ni ser i bannern där uppe så har jag tjänat 1,35 dollar än så länge. Herreguuuud vad lite, tänker ni säkert. Ja, det är lite pengar. På Neobux får man inte ihop mycket pengar snabbt, vilket inte heller är poängen. I likhet med ett strategispel handlar det till stor del om att långsamt bygga upp sitt konto, och med små steg öka sina inkomster. Vissa som har varit medlemmar på Neobux länge tjänar kanske 500 kronor om året. Andra tjänar 10 000 kronor i månaden. Själv räknar jag inte med att tjäna mycket pengar på det här, utan tycker bara att det är kul. Om jag till slut får ihop så att jag kan köpa en familjepizza så blir jag både glad och mätt.

Det bästa med Neobux är att man inte har något att förlora. Börja klicka varje dag tills du har råd med dina första referaler. Sedan klickar du vidare, och hyr nya referaler osv osv etc etc. Inga av dina pengar behöver gå åt, men du kommer garanterat att tjäna pengar. Lägg upp en strategi genom att prova dig fram. Se det som ett datorspel. Då blir det hur kul som helst. Skaffa ett PayPal-konto så att du kan få ut dina pengar från Neobux när det är dags. Mitt budskap är helt enkelt: prova Neobux! Det behöver bara ta runt 5 minuter per dag att klicka på annonser. Registrera dig och se om det är något för dig.

Du får gärna registrera dig via den här länken, eller genom bannern där uppe. Annars kan du ange slowlyperish (mitt användarnamn) vid registrering (som refereraren). Då gör du mig en stor tjänst, eftersom du blir min referal. Även om du inte blir min referal så kommer du att bli någon annans, så varför inte jobba för mig?

No comments: