01/10/2012

1 okt

Sålde en laptop som mamma och pappa har haft i några år. Ringde till pappa och sa att den var såld för 900 pix, och då sa pappa att jag kunde behålla pengarna. Jippi! tänkte jag och började planera vad jag skulle köpa för summan. Sedan tog jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig för följande (observera vuxenpoäng): pengarna ska användas till att göra en sådan där undersökning/kontroll hos tandläkaren. Jag har ju trots allt inte varit hos tandläkaren sedan typ 2007/2008 (dåligt, jag vet. Men de sa faktiskt att allt såg så bra ut att jag inte behövde komma tillbaka!), och nu sitter jag här med en massa hundralappar som jag inte hade räknat med att ha.

Det allra bästa med beslutet är att hela summan inte går åt till tandläkaren. Då kan jag alltså spendera resten på något roligare. Jag tror att pengarna kommer att komma väl till pass när Victoria och jag är i Köpenhamn. Hur som helst: tack, pappa!

No comments: