27/10/2012

27 okt


P.O.S. är rappare. Han är en väldigt bra rappare. Nu behöver han en ny njure, och därför finns en insamling till hans hjälp. Sådant där kostar ju skjortan borta i staterna. Det är fint att läsa alla små hälsningar från folk som har givit ett bidrag. Vissa ger $200. Andra $2. Det är fint att så många har bestämt sig för att faktiskt hjälpa till, oberoende av hur mycket eller lite pengar de vill eller kan ge. Jag, till exempel, jag satte "bara" in $10. Men det är bättre än om jag inte skulle ha bidragit med något alls.

Så är det alltid.

Som ni ser där uppe till höger har det i skrivande stund samlats in runt $20000. Väldigt bra och väldigt fint. Vi är ju många som vill att P.O.S. ska känna sig bättre snart, och kunna rappa fram fler låtar ur munnen.

Det här är ingen vädjan om att folk ska sätta in pengar till P.O.S. Det är bara ett inlägg som visar hur fina människor är ibland. Hjälper varandra. Kramas. Denna lilla text tänkte jag nu avsluta med en P.O.S.-video. En av mina favoritlåtar med honom: Optimist.


No comments: