28/10/2012

28 okt

Hemtentavecka. Tentar kursen i textanalys. Det här har jag skrivit hittills:
- San Francisco. (Warped Tour.)
- Los Angeles.
- OC.
- San Diego.

Som ni (förhoppningsvis) förstår har det där ingenting med textanalys att göra. Det är min Kalifornien-planering! Ett litet projekt jag jobbar på. Jag vill rysligt gärna åka till USA nästa sommar och gå på Warped Tour. Har ju velat gå på Warped sedan jag var typ 14 år och upptäckte att det var där alla mina favoritband höll hus. I det stora Amerikat. Nu är jag 22 år och känner att jag måste till Warped innan jag blir alltför gammal. Vill inte vara typ 30 när jag åker dit första gången.

Warped Tour är en festival som turnerar runt lite här och där i USA. Men jag kände att det här ju är ett ypperligt tillfälle att se USA:s västkust. Kalifornien. Därför bestämde jag att dit åker vi. Vi, det är alltså Victoria och jag. Hon gillar visserligen inte den typ av band som spelar på Warped, men jag tar med henne ändå. Det är ju bara en dag. Resten av alla dagar kan vi hitta på vad vi vill. Alcatraz. Yosemite. Hollywood. Stå utanför Travis Barkers hus. Leta upp alla klassiska skatespots och fota dem. Gå på en massa bra spelningar och konserter som man alltid missar på grund av att Sverige ligger så långt bort (i förhållande till resten av världen). Okej, de där sista grejerna kanske inte Victoria vill. Men ändå.

Min första tanke var att besöka ovanstående ställen i den ordningen. Men nu har jag börjat tänka i nya banor. Kanske vara en vecka i San Francisco, och en vecka i Los Angeles. Åka till OC över en dag. Hoppa över San Diego den här gången. Det får bli nästa gång, helt enkelt. Men precis när jag hade börjat tänka i de här banorna fick jag följande tips av en amerikan: La Jolla. Här är en bild på La Jolla:


SÄLAR! MASSOR AV SÄLAR! På land. I vattnet. Det där måste jag se någon gång i mitt liv. La Jolla ligger i San Diego, så vi får väl se hur det blir. Skulle vara kul att åka på roadtrip på USA:a västkust någon gång, kanske kan man se San Diego då. Den här gången blir det inget bilåkande för oss. Jag är den enda som har körkort och jag kör nästan aldrig bil så jag är inte direkt sugen på att göra det i ett annat land. Nej. Buss/tåg/tunnelbana. Där har vi vårt äventyr.

Kalifornien, alltså. I juni 2013. Hoppas att vi kan spara ihop tillräckligt mycket pengar för att åka dit. Skulle verkligen vara så galet kul. 

Ni behöver inte oroa er, förresten. Jag har skrivit på hemtentan, också. För en gångs skull känner jag faktiskt att tentan är lite rolig. Den går i stort sett ut på att lägga upp en planering för ett ämnesområde i svenska. Det är ju helt otroligt att universitetet för en gångs skull har lyckats skapa en inspirerande tenta, i stället för att ge oss alla tentaångest.

No comments: