11/10/2012

11 okt

Fick nyss ett Flickr-meddelande av Johan Rheborg. Då tänkte jag lite på det här: vad många schyssta fotografer jag har kommit i kontakt med bara tack vare att jag startade The Photollection. Min kändisfotoblogg, ni vet. Så ofta som möjligt försöker jag ta reda på vem som har tagit bilden jag vill lägga upp, och kontaktar sedan fotografen i fråga för att se om hen godkänner publicering eller inte. Har hittills inte fått ett enda nej. Tvärtom. Fotograferna blir glada och smickrade. Så klart. Det hade jag också blivit. Varför skulle man bli tacka nej till att ens namn och foton sprids? 

Atiba Jefferson, Austin Hargrave, Carl Bengtsson, Adam Elmakias, Kevin Westenberg, Myriam Santos. Ja. En massa fotografer som jag gillar, helt enkelt, och som jag plötsligt har en anledning att skriva till. Påminna dem om att det de gör är riktigt bra. Sådana saker gör vardagen lite finare, tycker jag. 

Men men. Nog babblat om det där. Tryck gärna här för att ta en titt i bloggen. Vill du komma till det coola arkivet, som ser ut som bilden nedan, så kan du trycka här.



No comments: