15/01/2013

15 jan

Sitter och skriver på min hemtenta och inser saker om mig själv. I dag har jag verkligen - en gång för alla - insett och accepterat att jag måste ha en deadline för att få något gjort. Inte bara ha en deadline, utan även vara nära den. När vi fick tentan i måndags förra veckan fick vi veta att den skulle in onsdagen veckan därpå (det vill säga i morgon). Ovanligt lång tid för en hemtenta. Detta innebar för min del att jag fick väldigt lite gjort de där första dagarna. Letade lite citat i några romaner. Började skriva ett ganska luftigt kladdpapper om saker jag eventuellt skulle kunna ta upp. Det gick långsamt framåt, helt enkelt.

Men nu jäklar. Nu är det bara en dag kvar, och jag skriver så att alla möjliga tangenter på datorn blir fingerfettade. Det går undan. Det skrivs och suddas och flyttas och tas bort och citeras huller om buller. Har inte ens hunnit duscha i dag för att jag har skrivit så mycket.

Sådan är jag. Tydligen. Får mest gjort när slutet är nära. Nu måste jag återgå till tentan. Adjö.

No comments: