27/01/2013

27 jan

Jag längtar verkligen till dagen då jag och Victoria äntligen flyttar till Stockholm. Att äntligen bo i en lägenhet som (förhoppningsvis) är fin och mysig i själva grunden (det vill säga inte typ asfula element som vi har nu, gråplastiga dörrar, fula golv och mörka trälister som förstör hela intrycket). En lägenhet som verkligen är ens egen, så att man vill hålla den i fint skick. En lägenhet där man får ändra vad man vill hur man vill. För den är ens egen.

Det kommer nog att bli toppen. Tänker på alla grejer och möbler jag vill köpa, när vi väl har flyttat. Lite i taget, så klart. Är det något jag är säker på så är det att man inte ska köpa allt på en gång. Man måste känna efter lite. Bo in sig. Spara ihop pengar. Här är i alla fall några grejer som jag drömmer om just nu:



 Den här taklampan. Fin, va?




































En hattlampa. Antingen bordslampa eller taklampa. Snygga är de, i all fall.


Det här skrivbordet. Det är nog det snyggaste skrivbordet jag har sett på länge.

















Ett ap-snyggt matbord vill jag ha. Det ska helst vara gjort av gamla golvplankor, som det ovan.


















Ett annat snyggt matbord.




Det här matbordet är också fint, om det bara var i mörkare trä. 


Till matbordet vill jag gärna ha typ den här stolen. Pinnstol ska det vara, i alla fall.




På väggarna vill jag ha en massa coola grafiska affischer. Och så mina band-posters, så klart. Detta har Victoria ännu ej godkänt, men hon jobbar ju ofta kväll så jag hinner nog spika upp några tavlor utan innan hon hinner säga nej.


Någonstans i lägenheten vill jag ha någon möbel som min kompis Mimmi har gjort. Hon är nämligen sjukt duktig på att renovera möbler så att de blir finare än vad de var innan. Den gula stolen är fin, tycker jag. Sedan finns det ju så många pallar som jag vill krama om och ta hem... Någon Mimmi-möbel ska det i alla fall bli! Här är hennes hemsida, förresten.





















Som pricken över i drömmer jag även om denna exklusiva förstärkare från Marshall. Vore perfekt att ha som högtalare till datorn. Tyvärr tillverkas den endast i ett begränsat antal, så den kostar alldeles för mycket för mig just nu. Men om jag vinner på Triss, så...

No comments: