28/01/2013

28 jan






















Fick lite extra CSN-pengar den här månaden. Vet ej varför. Det är ju så där ibland. Fick mindre i december, och nu mer. Trevligt, hur som haver. När jag har betalat räkningarna i morgon ska jag se om jag har råd att klicka hem en Bantam-cruiser, det vill säga en sådan bräda som är på bilden. De är ju sjukt coola. Det framgår inte av bilden, men de är väldigt små. Det är det som är så bra. Man kan i stort sett trycka ner den i en ryggsäck, om man har lust. Varför man nu skulle vilja det. Helst av allt vill man ju glida runt på den dagarna i ända.

Men det blir om jag har tillräckligt med pengar över, som sagt. Och så får jag prioritera bort lite andra saker. Exempelvis spelningen med This Town Needs Guns i Stockholm nästa vecka. Själva biljetten är billig, men det blir ändå några hundra med tåg och så. Lite tråkigt. Men håller modet uppe med tanken på att vi snart bor i Stockholm, och då kan jag gå på alla bra spelningar. Vilket innebär att jag kommer vara pank typ hela tiden, för det finns så många bra spelningar där i stan. Så länge mina pengar går till vettiga saker som livemusik är jag dock nöjd. Och så kan jag ju cruisa dit på min Bantam. Det är inte fy skam.

No comments: