08/01/2013

8 jan

Känns som att min blogg är tunn och tråkig nu för tiden. Bloggar sällan och när jag väl gör det så är det typ om något helt ointressant. Men men. Så kan ju livet också vara, ibland. Händelselöst. Har i alla fall fått hemtentan nu och den kommer nog bli ganska rolig att skriva. Den ena delen består av att man ska göra en ordlista, där man själv väljer ord/begrepp/författare som man tycker bäst beskriver den tidsperiod i litteraturhistorien som vi nyss har studerat och läst om. Har kommit på några ord som jag överväger att ta med. Suger på karamellen, kan man säga. Lite kul och annorlunda tentafråga tycker jag, i alla fall!

Annars händer väl inte särskilt mycket, så här i hemtentavecka-tider. I morgon blir det en promenad till stan med Victoria. Jag ska bland annat kolla på Myrornas efter skönlitteratur till nästa kurs. På fredag blir det examensfirande, då blir nämligen Emma en utbildad sjuksköterska! Skoj!

För att avrunda detta otroligt intressanta blogginlägg kommer nu några Instagram-bilder från den senaste tiden. (Har ett gäng bilder på vanliga kameran också, som behöver överföras till datorn. En annan dag.)




Fick en akustisk gitarr i födelsedagspresent/julklapp av pappis! Hur snällt?! Tim Armstrongs signaturgitarr från Fender, även kallad Hellcat-gitarren. Den är lite retro i designen. Och så dödskallar på. Punk som tusan!



Hittade lite ankor i en frysdisk. (Ja, jag vet att det heter änder. Men ankor låter mycket bättre.)


En helg var vi hundvakt åt Nova. Nova ville busa med Alfons, men Alfons kände inte riktigt att han var i behov av någon ny buskompis, utan betraktade hellre "monstret" på avstånd.



Firade jul hos släkten i Karlshamn. Victoria och Malin målade en av mina naglar. Man måste ju kunna bjuda på sig själv.


En dag fick Alfons för sig att han får vila på köksbordet. Vilket han så klart inte alls får.



Jag beställde lite grejer från det stora Amerikat: en Pianos Become The Teeth-t-shirt och två AP-tidningar. Gamla nummer av AP, bör tilläggas. Blink-numret ville jag köpa när det begav sig, men så fanns inte just den tidningen på Press-Stop här i stan. Så hittade jag den äntligen nu. Slog till på ett nummer med Taking Back Sundays historia, också. Ska bli intressant att läsa.

No comments: