12/04/2013

12 april

Jag och Victoria eftermiddagsfikade på Babettes i dag. Var sin kaffe och bulle. Babettes har verkligen Linköpings (kanske Östergötlands?!) bästa bullar. Surdegsbullar som är lyxigt stora. Dagen till ära hade de en blåbärsvariant av bullen, den var jag så klart tvungen att prova. När vi hade fikade gick vi en sväng till Press-Stop. Jag fick hålla i mig för att inte frestas att köpa en tidning eller två. Här gäller det att spara på slantarna. Jag stod i alla fall där vid musikhyllan och kollade på en massa olika tidningar. Blev nyfiken på vad senaste Rock Sound har att erbjuda, och fick då en glad överraskning:

... till varje Rock Sound-nummer får man en skiva med en massa schysst musik, och den här gången har Adept med en låt! Hur bra?! Blev så himla stolt och imponerad när jag stod där och tittade på den där tidningen som jag har älskat i snart 10 år, och ett band från min lilla hemstad har med en låt på skivan. Stora grejer i min lilla värld.

No comments: