04/04/2013

4 april

Först grinade jag inombords för att The Menzingers och Tigers Jaw skulle spela i Stockholm exakt den helgen då jag är i Östersund och jobbar på Storsjöyran*. Sedan kom beskedet om att flera medlemmar har slutat i Tigers Jaw, varpå bandet ska lägga ner och därför ställde de in hela Europaturnén. Visst, jag hade ändå missat The Menzingers, men i alla fall inte båda dessa ljuvliga band. Blev av någon anledning lite mer lättad inombords.

Sedan kom det.

God nyhet: Tigers Jaw ger sig ut på hejdå-turné och tar med sig bland annat Pianos Become the Teeth aka ett av de viktigaste banden i mitt liv.
Dålig nyhet: de turnerar endast i USA.

Och då var det ju bara att börja grina igen.

* Jag menar, varför - varför - har man alltid den oturen att först händer inget, men sedan händer plötsligt allt på samma gång? Är det inte helt sjukt? Världen är icke logisk. Och ja, jag säger "man", för jag antar att fler än jag lider av detta. Som vore man förbannad. Så här blev det till exempel för mig: 

Första stadiet: Åh, vad segt. Har inget planerat på hela sommaren. Noll jobb, noll happenings.
Andra stadiet: Åh, just det! Bad Religion spelar ju på Grönan! Fett, lätt att jag ska dit liksom.
Tredje stadiet: Åh, fan vad grymt! Ska tydligen jobba några dagar på Storsjöyran i sommar!
Fjärde stadiet: Åh, nej! Storsjöyran är ju typ samtidigt som Bad Religion ska spela på Grönan! (Vilket dock är logiskt, med tanke på att de även ska spela på Storsjöyran, men då jobbar ju jag så ingen garanti att jag hinner se dem.)
Femte stadiet: Åh, Stockholm Straight Edge har lagt upp på Fejjan att The Menzingers och Tigers Jaw ska komma till Sverige. Hur jäkla coolt?! 
Sjätte stadiet: Åh, men vad tusan! Det är ju samma helg som Storsjöyran!

Alltså, hur är det ens lagligt att utsätta en människa för de hjärnsvängningar alla dessa insikter har inneburit för mig?! 

No comments: