22/04/2013

22 april

















Åh, har spelat SimCity med Max och Malin. De har det på en dator. Så sjukt roligt spel. Vill också ha det, men det finns ett flertal problem med att skaffa det:
1) Finns ej till Mac än (släpps i sommar, tror jag).
2) Något *geni* på EA Games har kommit på idén att man måste vara uppkopplad mot internet för att kunna spela = jobbigt för mig som har ett relativt långsamt mobilt bredband, vilket dessutom envisas med att hoppa ur stup i kvarten.
3) Skulle bli så ruggigt beroende av att ha SimCity på min dator.

Det enda positiva med hela den här situationen är att jag inte har något annat val än att inte skaffa det, för jag har verkligen inte råd med något datorspel just nu. Så jag får helt enkelt släppa tanken på att sjäv äga SimCity just nu, och bara njuta av att spela det här i Karlshamn den här veckan. Rätt så skönt, ändå.

No comments: