03/04/2013

3 april










Bokade alldeles nyss en tågbiljett till Karlshamn. Förutom en relativt kort visit i julas har jag inte varit där på evigheters evighet. Det har bara inte blivit av, helt enkelt. Men nu jäklar, tänkte jag. Nu har jag två examensarbeten som måste skrivas, och i Karlshamn finns ett gästhus hos Pia och Anders där jag verkligen - verkligen - borde få något gjort. Ni vet hur det är när man går på hemmaplan och ska få något gjort. Oj, måste nog diska lite. Oj, jag skulle ju tvätta ljust fyrtio. Oj, är det inte lite dammigt på golvet? Men sitter jag i ett litet hus där jag inte har några andra ursäkter, då borde jag sannerligen få en hel del gjort.

Att dessutom kunna kombinera denna plugghärva med att umgås med släkten är toppen. Upp tidigt varje dag, plugga medan alla andra är på jobbet/i skolan. Sedan umgås med alla på eftermiddagarna och kvällarna. Spela Fifa med Max och Malin, till exempel. Min ena moster (har två mostrar och tre kusiner som bor där nere i Blekinge) nämnde att vi borde gå på Kreativum. Inte mig emot. Älskar alla ställen där man kan typ... leka.

Men det jag verkligen skulle berätta om min bokning ser ni på bilden ovan. Vid den röda pilen. När jag hade klickat i vilken tågresa jag ville köpa så kom jag till bekräftelsesidan och detta: 2KL SNÅLIS. Ganska kul, tyckte jag. Vet inte varför just jag blev utpekad av SJ som en snålis. Allt jag hade gjort var att välja studentpris? Snålis är i och för sig ett ord som verkligen passar in på mig när jag ska boka biljetter av diverse slag. Fast jag föredrar att kalla mig ekonomisk.

No comments: