14/04/2013

14 april












Har pluggat in futharken i dag. Ni vet, sådana där runor. Dem har jag inte brytt mig om alls sedan jag gick i typ fyran och jag och min dåvarande bästis Stina skrev ett skolarbete om runskrift. Vi läste på en massa, sedan gick vi hem till Trosas mest inbitne run-människa Rask. Han bjöd på saft och berättade en massa grejer om runor och the good old days. Okej, exakt så kanske han inte kallade det, men ni fattar.

Varför har jag då suttit och läst på om runor? Jo, jag ska tenta en kurs i språkhistoria på onsdag. Missade kursen i höstas, och nu har läraren varit snäll och ordnat så att jag får tenta den muntligt. På så vis slipper jag vänta till nästa kurstillfälle (i höst). Nu måste jag helt enkelt se till att klara tentan, när läraren är så snäll och tar sig tid och allt.

No comments: