02/03/2016

2 mars







































Allt som har roliga smeknamn måste jag köpa. Så är det bara, vare sig ni tycker att det är rimligt eller inte. När jag fick veta att det finns en växt som kallas Doktor Westerlund - eller ännu bättre: fattigmansparfym eller kärringgott - var det alltså kört. Jag köpte den.

Till en början tänkte jag ha den hemma, men Frances var tydligen mycket förtjust i doktorn så det gick inte för sig. Tog den i stället till jobbet där den står nu. Slut på story.

2 comments:

Therese Victoria said...

Så fint exemplar!! Den kommer du kunna få massor av fina sticklingar på :)

bea said...

*hoppas* ingen aning om hur jag ska få en sådan liten krabat att överleva dock. har fullt sjå med den där ormbunksliknande grejen (som du har en likadan hemma) på jobbet... den är så känslig. om den dör byter jag ut den mot en mer tålig växt.