26/03/2016

26 mars









































Ungefär två gånger per år händer det att jag köper smågodis. Det är väl förresten ungefär så ofta jag dricker alkohol på ett år, också. Hur som helst: nu är det påsk. Då har jag slagit på stort och köpt mig lite godis. Victoria och jag gick till Hemmakväll i torsdags och plockade lite i var sin påse. Vi kan absolut inte ha godis i samma påse, för om det kommer äckligt saltlakrits på mina godisar måste jag borsta av dem innan jag äter och det är för jobbigt. Ja, jag är lite psyksjuk. Som om inte detta vore nog tycker jag knappt om smågodis. I bilden på min godisskål ovan ser ni typ alla godissorter jag gillar. Nappar, zoo-tabletter, fruxo, vattenmelongodisar och punschpraliner (penschis-gott). Okej, jag gillar wienergum också, men då måste det vara originalet och bara de vita och röda (är jag verkligen normal?!). Violpistolerna ni ser i skålen är årets vilda chansning. Man måste faktiskt leva lite också. Gå utanför sin trygghetszon*.

Vad jag äter annars? Marabou, så klart. Mängdvis.

* Ärligt talat har jag inte smakat violpistolerna än. Troligtvis kommer de att ligga kvar sist i skålen och sedan slänger jag dem. Men det är ju i alla fall bra att ge sken av att vara lite öppen för något nytt.

No comments: