20/03/2016

20 mars
























Ja, så här såg det alltså ut hos oss några minuter innan kent-släppet i går. Min telefon, som jag fotade med, var så klart också redo. När klockan slagit tolv tog det bara ett par minuter innan jag hade fem biljetter till Linköping i min hand (metaforiskt). Lätt som en plätt. Den riktiga plågan var i stället att lyckas få biljetter till begravningen i Stockholm. Uppenbarligen har axs.com ett (ursäkta språket) skitdåligt bokningssystem (alla konserter förutom Stockholm gick genom Ticnet). Verkligen värdelöst. Jag tror att det tog oss trettio minuter att komma längst fram i den virtuella kön (och då hade vi ändå köat sedan trettio minuter innan släppet, det vill säga en timme totalt) och vad hände då? Jo, jag valde antal biljetter och klickade vidare. Fick ingen information om vilka platser jag hade reserverat utan kom direkt till betalningsinformationen. Mycket märkligt. Vågade ju inte riskera något så det var helt enkelt bara att betala och se glad ut. Försökte sedan gå in på min bokningshistorik för att se mer specifikt vad jag hade bokat, men då låg den sidan nere. Skärpning, axs.com!

Eftersom Victoria och jag inte hade någon aning om vilka platser vi hade lyckats boka stod vi kvar i kö. När vi väl kom fram igen bokade vi två sittplatser (den här gången visades det tydligare vilka biljetter som var reserverade) och köpte dem också. Blev lite fattigare i går men vad gör det om hundra år. Två av biljetterna till den sista spelningen ska vi byta mot två biljetter till extrakonserten kvällen innan. Så tydligen ska vi se kent tre gånger i höst. Varför inte, liksom?

No comments: