07/03/2016

7 mars

Jag hade aldrig kunnat tro att jag skulle få äran att höra The Used spela sin skiva The Used i sin helhet. Live. Det är så stort att alla ord känns förminskande. Jag har alltså hört både Greener With the Scenery och Pieces Mended med mina egna öron. Det känns på något sätt som en nystart i livet. Oklart exakt varför. Hur som helst: The Used är en av de skivor jag lyssnat mest på i hela mitt liv. Ända sedan jag hörde den första gången har den följt mig och varit lika uppskattad år ut och år in. Detta är mycket sällsynt för mig. Jag brukar tröttna på skivor, kanske glömma dem eller också lyssnar jag på dem mer i vissa perioder. Inte den här. Den här har ständigt hängt i trots att det gått kanske tretton år. En stående favorit, kanske den bör kallas.

























I dag ska jag och Lauren tillbaka till Fryshuset för att höra The Used spela In Love and Death från början till slut. Den skivan innehåller också några guldkorn, även om det är helt meningslöst att jämföra den med The Used.

No comments: