13/10/2011

13 okt

Just nu känns det verkligen som att jag och frugan kommer att hamna i Stockholm till slut. Jag ska ju först och främst plugga klart här i Linköping (två år kvar), men efter det kanske vi flyttar. Och var ska man bo, egentligen, om inte i Stockholm? Jag har ingen koppling till Göteborg. Ingen koppling till Malmö. Och resten av Sveriges städer är mindre än Linköping så där vill jag inte bo.

Nej, Stockholm får det nog bli. Eftersom vi först och främst satsar på att flytta från Ryd in till Linköpings innerstad så kommer vi kanske att bo kvar här ett tag efter att jag har slutat plugga. Så kanske tre år till i Linköping, totalt. Om jag hittar något jobb här, alltså.

Och även om ingen av oss har ett endaste köpoäng i Stockholms kösystem, och även om vi inte kommer hinna få så många poäng, så kan det kanske vara värt att betala den där avgiften för att få vara med i kön. Det är ju värt en chansning. Och så hamnar vi väl till en början i någon ruffig förort i en lägenhet där tapeterna har börjat lossna från väggarna. Och sedan kör vi fram armbågarna och kämpar oss in till en mysig 1900-talslägenhet på Söder. Ljusa väggar och djupa fönster.

No comments: