16/10/2011

16 okt


Ni som har hängt med ett tag kanske minns att jag och Frida i våras skrev en B-uppsats om Paramore- och My Chemical Romance-fans? Den här terminen ska en C-uppsats författas, och då har jag och Frida bestämt oss för att köra vidare på samma spår. Fankultur, ungdomar, identitet. Sådana grejer. Det har jag nämnt förut, men jag säger det igen. För att friska upp era minnen.

Hur som helst: jag var inne på Paramores hemsida (där måste man ju helt klart hänga ibland om man nu skriver en C-uppsats om dem; hänga med i nyhetsflödet och så vidare), och där fick jag syn på t-shirten ovan. Jag önskar av hela mitt hjärta att något band som jag är ett fan av hade kommit på den där loggan innan Paramore gjorde det. Den är så fantastiskt snygg. Alternativt så önskar jag att jag var ett Paramore-fan, och därmed kunde slå till på tischan. Så snygg är den.

Första gången jag såg den där symbolen var när jag läste någonstans att de tre medlemmarna i Paramore hade gjort likadana tatueringar. De har nämligen allihopa tatuerat in symbolen på sina underarmar (se bild nedan). Fy bövelen vad snyggt. Önskar nu i stället att jag hade kommit på symbolen och att den inte var Paramores logga. Då skulle jag ha tatuerat in den på stört. Är extremt avundsjuk på alla Paramore-fans som med gott samvete kan 1) köpa t-shirten och 2) tatuera in symbolen. 


No comments: