23/10/2011

23 okt

Tänkte bara skriva ett litet inlägg. Säga hej och så. Jag sitter och lyssnar på Meleeh just nu. Har skrivit lite på min och Fridas C-uppsats. Just nu håller vi på och skriver metodavsnittet. Det är ungefär så upphetsande som det låter. Enda anledningen till att man orkar ta sig igenom det är att man vet vad som kommer härnäst: INTERVJUERNA! Tjo-hoo! Äntligen pilla ihop frågor, hitta folk att intervjua osv osv etc etc. Det blir skojigt.

I morgon ska jag ha min första riktiga praktikdag. Ska vara där måndag och tisdag den här veckan. Veckan efter det har tydligen skolbarnen höstlov (lyx!), så då blir det ingenting. Eller någonting blir det ju, nämligen att skriva på C-uppsatsen. Helt okej, det också. Det ska i alla fall bli kul att hänga lite på praktikplatsen i morgon, känna av klasserna och alla lärare. Kommer så klart inte att skriva något om vilken skola jag är på eller liknande, men kan säga att skolan verkar hur bra som helst (hade gärna velat gå deras medieprogram), och min handledare är störtskön. Kan väl knappast bli bättre?

No comments: