25/10/2011

25 okt

Var nyss inne på Kaisas blogg och läste lite. Hon hade lagt upp ett YouTube-klipp på tre tjejer som gör en cover på Robyns Call Your Girlfriend (för övrigt hennes sämsta låt på länge, enligt mig). När jag såg den tänkte jag ungefär: Jaha, det där var ju skojigt. En kul grej. Kände mig dock lite som Talang-juryn* när jag började tänka i banor som: Okej, det där var underhållande, men kan de underhålla sin publik LÄNGRE? Svaret blev, för min del, nej, med tanke på att jag efter ungefär en halv minut endast hade klippet på i bakgrunden medan jag i stället roade mig med att läsa klippets kommentarer på YouTube.

Hur som helst: när klippet var slut kom så det som skulle visa sig bli dagens höjdpunkt. Ett svar på Keso-tjejernas klipp! Jesus amalia, vad jag skrattade åt det här klippet. OBSERVERA dock att man måste se Keso-tjejerna innan man kan uppskatta det här klippet fullt ut. Gå till Kaisas blogg och se det första klippet, alltså, och därefter kan du trycka play på klippet nedan.


Jag skrattar fortfarande, bara så att ni vet.

* Vill helst uppmärksamma samtliga om att jag inte är en Talang-tittare. Har aldrig sett ett helt Talang-program, och planerar aldrig att göra det heller. Dock har jag ett par gånger legat i soffan och zappat och så har Talang plötsligt visats framför mina ögon och så har jag sett några nummer och lyssnat på vad juryn har sagt. Så, då har jag rett ut det.

1 comment:

Simon said...

haha vilken diss!!