20/10/2011

20 okt

Har jag berättat om min magkatarr? Spyhärvorna har ni väl i alla fall hört om? För några veckor sedan var jag i alla fall på vårdcentralen och lämnade blodprov, efter läkaren ville se om jag hade någon heli-nånting-bakterie i magen. Sedan dess har jag ätit två omeprazol om dagen, och det har hjälpt men inte botat min magkatarr. I dag ringde i alla fall läkaren till mig. Jag har ingen bakterie i magen. Nu ska jag gå tillbaka till vårdcentralen och komplettera med blodprover för att kolla om jag har gluten- eller laktosintolerans.

Hoppas för bövelen att jag inte har någon sådan intolerans. Jag är inte så insatt, men vad jag vet så är laktos sådant som finns i mjölk och gluten typ vete? Det vill säga: YOGHURT OCH BRÖD! Mina två BÄSTA saker här i livet. Men jag ska inte oroa mig i onödan. Läkaren sa att om gluten- och laktosproverna inte visasr något så har jag förmodligen "känslig mage/stressrelaterat". Jaha. Har haft den har katarren konstant i cirka en månad nu, så det vore kul om den försvann någon gång.

3 comments:

Jessica said...

Men gud. Du får ta hand om dig. Lugna ner alla puckar och dricka te (kaffe är väll inte heller suveränt när man har magkatarr, eller?)
Puss och en magkram till dig.

emma said...

fy fan! hoppas du får hjälp!

bea said...

tack, folket! jag hoppas på hjälp. ska låta dem suga ut lite blod ur min kropp i dag och sen får vi se vad som händer!

(jag verkar inte blir sämre av kaffe, så jag kör på det! tror typ att man ska "testa sig fram", vad man själv kan äta och inte... men kaffe verkar iaf funka, som tur är!)