30/10/2011

30 okt

När man bara dricker en kopp kaffe om dagen så är den koppen verkligen ofantligt god. Jag har detox:at mig hela helgen. Hade ju ätit omeprazol i flera veckors tid, och läkaren sa att man bara ska äta sådana tabletter i 2-3 veckor max. Så jag kände att nu får det vara nog. Inga fler piller i min mage! Har inte ätit någon sådan tablett på tre dagar nu, och det fungerar bra hittills. Lite magont och illamående har det varit, men inte så farligt. Så länge jag ser till att äta hyfsat ofta så fungerar det.

Nu, till exempel, äter jag mellanmål. Två ostmackor och en kopp kaffe.

I morse städade vi här hemma. Jag städade toaletten och dammade redan i går, men nu gjorde vi resten. Det vill säga dammsög och torkade golven. Vi var uppe tidigt i dag, redan tjugo över sju närmare bestämt. Det kanske låter sanslöst tidigt, riktigt pensionärstidigt, men det kan ju dock vara bra att tänka på att det blev vintertid i dag. Vilket betyder att klockan egentligen var tjugo över åtta när vi gick upp. Och det är ju nästan halv nio. Alltså inte så tidigt. Efter att vi hade städat spelade jag tennis med Lauren. Några barn ropade "Lär er spela, för fan!" åt oss. Själva tycker vi att vi har blivit lite bättre än vi var förut. Men barn säger ju så mycket. Så har det alltid varit.

No comments: