16/02/2013

16 feb

Snart är det äntligen dags att borsta tänderna! Det är inte ofta man tänker så. Nästan aldrig, faktiskt. Men i dag gör jag det. I dag fick nämligen jag och Victoria var sin eltandborste! Vi har länge tänkt köpa oss en sådan, men det har liksom aldrig blivit av. Men nu har vi alltså två stycken. Och varför har vi helt plötsligt fått en massa grejer? Det ska jag berätta nu (metatext). I nästa stycke kommer det (metatext igen).

Pappa kom hit i morse, runt halv tio. Vi visade vår nya, fina Moccamaster och bjöd på en härlig kopp. Sedan fick Victoria öppna lite födelsedagspresenter. En Le Creuset-gryta som jag och pappa hade köpt ihop, och en orkidé från pappa. Efter det åkte vi och hittade på lite grejer. Vi handlade en kruka till vår nya orkidé, lite mat på Ica, lite ljus på Ikea. På Ikea tittade vi även på tv-möbler och soffor. Och så åt vi lunch, också. Vid tvåtiden var vi hemma igen, och då kom Victorias mamma, hennes man och Victorias mormor. Då blev det presentutdelning så att det stod härliga till. Vi har varken hunnit fira jul eller födelsedagar med dem, så det blev en massa olika paket och grejer att dela ut. Och då fick vi alltså bland annat var sin eltandborste. Riktigt bra! Sedan fikade vi allihopa, och tittade lite på slalom eller störtlopp eller skidskytte eller vad det var på tv. Mysigt!

Vid halv fem-tiden åkte allihopa hem till sitt. Jag och Victoria fastnade i soffan en stund och tog det lugnt. Till middag förvånade vi oss själva när vi lite ledigt slängde ihop en kassler- och pasta-rätt som blev riktigt god. Ska nog byta bloggnamn till permorberg.blogspot.com. Tanken var att jag skulle ta tag i lite läsning efter middagen, men det blev liksom aldrig av. Fastnade i soffan framför Melodifestivalen i stället. Det är fortfarande oklart varför. 

På torsdag har jag tenta, så i morgon ska jag påbörja den sista läs-spurten. Har ett par romaner kvar, och så facklitteraturen på det. Har fått lite ledtrådar om vad som kan komma på tentan, så har tänkt plugga in någon epok extra mycket så att jag i alla fall har riktigt bra koll på ett område. Känner mig väldigt smart ibland. 

Men nu kan jag inte bärga mig längre: eltandborsten ska invigas! God natt.

No comments: