03/02/2013

3 feb




I fredags hälsade Emelie på. Roligt! Först åt hon och jag lunch på stan, sedan åkte vi hem hit och spelade Fifa. Jag var Spanien och Emelie var Tyskland. Efter en stund kom Victoria hem från jobbet. Då lagade vi kycklinggryta, och sedan åt vi glass till efterrätt. Päronsplitt- och Nogger-glass. Farligt gott. Som grädde på glassmoset spelade vi TP. Mysig fredag!

Sedan blev det lördag och jag och Victoria begav oss till Tornby (ett område här i Linköping där alla större butiker ligger, ni vet typ Ikea, MediaMarkt, Ica Maxi och sådana affärer) för att köpa en ny kaffebryggare. Vi hade bestämt oss för att köpa en Moccamaster den här gången. De är ju både snygga och gör galet gott kaffe. Full pott, helt enkelt. Det var en väldigt rörig shoppingtur, faktiskt. Jag tänker inte dra hela berättelsen, men den korta versionen är att vi köpte en bryggare på Elgiganten, tog bussen hem, öppnade kartongen bara för att upptäcka att det var fel färg, tog bussen tillbaka, köpte rätt färg på MediaMarkt och åkte hem igen. Så nu har vi äntligen vår Moccamaster! Vi älskar den redan. 

Just den här modellen var dock i dyraste laget (vi betalade ungefär 1800 kronor), tycker till och med en kaffeälskare som jag, och att det var ett oplanerat inköp för vår del gör ju inte direkt saken bättre. MediaMarkt har dock något de kallar prisgaranti, så nu ber jag till samtliga mighty powers att den här Moccamaster-modellen kommer på rea inom den närmsta månaden. Lite pengar tillbaka vore verkligen inte helt fel. Håll alla era tummar och tår för vår skull!




No comments: