04/02/2013

4 feb

- Nu går jag och byter Alfons vatten, sedan ska jag lägga mig och läsa.
- Neeeeeeej, då kan ju inte jag ligga där och läsa!

Nu ska ni få höra. Här i hemmet lever vi som på 1800-talet. Endast en person i taget kan ligga i sängen och läsa; vi har nämligen bara en läslampa. Jag funderar starkt på att införa något slags schema för läslampan. Man får helt enkelt börja boka tid. Lästid. Det är inte mer än rätt, tycker jag.

Hur gör vi då om båda vill ligga och läsa på kvällen? Det finns olika alternativ.
1) Vi har både taklampan och läslampan tända, då kan den som inte har läslampan på sin sida (jag) med nöd och näppe se bokstäverna i boken. Man anstränger helt enkelt ögonen lite extra, vilket även det påminner en del om 1800-talet.
2) Den ena (oftast jag) får lägga sig i soffan och läsa.
3) Den ena får avstå från att läsa, och i stället roa sig med något annat. Typ busa med Alfons, kolla grejer på sin iPhone, sitta vid datorn, kolla tv eller liknande.

Ni är alla varmt välkomna att skänka pengar till Beas och Victorias läslampefond. Hör av er för mer information.

1 comment:

Victoria said...

kuuuul älskling;)