06/02/2013

6 feb

Fick plötsligt lust att starta en musikblogg. Alltså inte en massa recensioner och skit, utan hederliga tips och rekommendationer. Funderingar kring musik. Som ett sätt att sprida kärlek. Sprida låtar som folk faktiskt har kämpat med att pilla ihop och ge ut. Ett av mina stora intressen här i livet är ju faktiskt att leta efter (för mig) nya band/artister på nätet, och en musikblogg vore ett sätt att samla alla mina fynd. Sådana finns nämligen. Fynd, alltså. Frågan är mest om någon över huvud taget skulle läsa bloggen. Musikbloggar finns det ju redan några stycken. I och för sig främst inriktade på att recensera, men ändå.

Med tanke på min spretiga musiksmak skulle det i alla fall bli en otroligt variationsrik musikblogg. Det är ett som är säkert. Jag suger på den lilla karamellen en stund. Kanske blir det av. Kanske inte. Ännu en relativt o-spännande cliffhanger.

No comments: