19/02/2013

19 feb
























Jag sitter i vardagrummet och googlar bokanalyser/recensioner av böcker/tankar om böcker. Inför tentan, alltså. Alltid kul att läsa lite om vad andra tycker och tänker. Hur som helst så sitter Victoria i köket och grejar med sin dator och har radion på. P3. Programmet PP3. Plötsligt hörde jag hur de börjardeprata om Travis Barker och blink. Mina öron spetsades, eftersom blink ju är ett ganska ovanligt samtalsämne i svensk radio. Det handlade i alla fall om att blink ska spela i Australien nu, och att Travis  inte kommer att vara med på grund av att han är väldigt flygrädd sedan han höll på att omkomma i en flygkrasch för några år sedan. I PP3 förstod de Travis rädsla, men undrade varför han inte bara kunde ta en båt över. Då skrev jag till dem på Twitter att han skulle ha flygit (han hade förberett sig för det i flera månader), men att han nu i sista stund insåg att han inte kommer klara det. Och då var det för sent för att tänka på någon båt; det fanns helt enkelt inte någon som passade. Det bästa med min förklaring var att den efter någon minut togs upp av PP3-programledarna! Så nu förstår förhoppningsvis alla lyssnare att Travis inte är någon svinig egoist, som inte tänker lite längre än flygplan, utan att han faktiskt har gjort allt för fansen men sedan ändå insett sina begränsningar. Helt okej, tycker jag.

För er som vill veta ännu mer (jag sitter ju inne på kunskaperna!): förra året, i samband med att blink gick ut med att de skulle spela i Australien, meddelade Travis att han inte skulle hänga med dit. På grund av flygrädslan, alltså. Då började det spånas om vilken trummis som skulle få hoppa in i hans ställe. Efter ett tag kom dock nya, glädjande besked från Travis: han skulle hänga med! Alla fans i Australien blev superglada. Travis sa att han ville göra det just för fansens skull. Men så för några dagar sedan ställdes alltså dessa planer in. Här kan man läsa Travis meddelande till fansen. Tom och Mark är på plats i Australien nu. Brooks Wackerman (från Bad Religion) vikarierar för Travis. Blir säkert toppen!

No comments: