10/03/2013

10 mars




















Är det bara jag som stör mig lite på refrängen i låten som Robin Stjert- Stjerna- Stjurt- -löv? -dal? -son? vann med? Texten, alltså. Man kan ju tänka att någon i låtskrivarteamet borde ha reflekterat över att "because of you" ger en lite negativ touch till budskapet. Själv hade jag föredragit "thanks to you" i det där sammanhanget, alla dagar i veckan. Inte för att "because of" nödväntigtvis alltid känns negativt, men i just den där låten känns det inte rätt. Eller är det bara jag som är onödigt språkpolis:ig?

I övrigt har jag inte mycket att säga om Melodifestivalen. Har aldrig brytt mig så mycket och kommer aldrig att göra det. Om inte typ Laleh ställer upp. Fast då blir jag kanske mest lite besviken. Men jag hade ändå innerst inne velat att Yohio skulle få reppa Sverige. En kille som vågar vara den han vill, blir accepterad för det och dessutom pushar för ett öppnare samhälle. Fint, tycker jag. Men jag har inget emot Robin vadhannuheter. Han sjunger bra och verkar väldigt trevlig. Alltid något.

No comments: