21/03/2013

21 mars



Klassiskt album. En av mina bästa skivor någonsin, helt klart. Tröttnar aldrig och tänker aldrig göra det heller. Jag har väl sagt det förut, och säger det igen: hur tänker folk som påstår att 90-talet var en dålig musikperiod? Själv känner jag liksom att 90-talet och början av 2000-talet var helt sjukt bra. Så många briljanta album släpptes. Album som än i dag influerar inom sina genrer och även strax utanför dem. BEVIS! kräver några av er. Från the top of my head så kan jag nämna dessa: Nirvana - Nevermind, Taking Back Sunday - Taking Back Sunday, blink-182 - Dude Ranch, Linkin Park - Hybrid Theory, Jimmy Eat World - Clarity, Elliott Smith - Either/Or, Brand New - Deja Entendu... behöver jag ens fortsätta? Nej, det behöver jag inte. 90-talet och eeeaaarly 2000-talet är en tid att minnas. Så är det bara.

No comments: