16/03/2013

16 mars






















Gjorde stan i dag. Det händer inte ofta att jag gör det, kan jag avslöja. Kommer faktiskt inte ihåg när jag var på stan senast. Förutom när vi var på bio för ett par veckor sedan, men det räknas nog inte riktigt. I alla fall så tog jag och frugan en promenad dit i dag. Gick i lite alla möjliga affärer, och åt lunch på Waynes. Någon på Waynes måste verkligen älska sweet chili-sås mer än livet självt, för vad man än beställer så kan man vara säker på att sweet chili-sås finns med på ett eller annat sätt. I dag beställde jag och Victoria två olika slags varma mackor. Victorias sallad var dränkt i sweet chili, och jag fick en burk med sweet chili på sidan att typ doppa brödet i, eller något.

Egentligen hade jag inte tänkt att köpa några böcker på bokrean i år. Tänkte att jag skulle spara min pengar i stället. Men så hittade jag Lukas Moodyssons Döden & co på Akademibokhandeln, och då kunde jag inte hålla mig. Sedan gick vi till Bokia och där hittade jag den fantastiska (det kan inte sägas för många gånger: fantastiska!) Bara kärlek kan krossa ditt hjärta av Gunnar Ardelius. Slog även till på en diktsamling av Johannes Anyuru. En av hans dikter är med som kurslitteratur i kursen jag läser nu, och jag gillar den verkligen. Så jag tänkte att det där kan ju inte vara någon dålig bok, precis. Städerna inuti Hall, heter samlingen jag köpte. Där är inte den dikten jag har läst med, men det blir kul att läsa lite mer av Anyuru.

En annan sak jag hittade på stan var ett par skor från Nike. Skor som är bra att ha när man är ute och motionerar. De var ganska dyra, så jag tänkte vara ekonomisk och beställa dem från USA i stället. Behöver verkligen några bättre skor att ha när jag promenerar, för att mina fötter ska må lite bättre. Ska googla runt en stund efter skorna nu, och beställa dem.

Omtentan i går var förresten skitsvår. Mycket svårare än den första tentan. Vågar verkligen inte hoppas på att bli godkänd. Satt från två till ungefär halv sex och skrev och skrev och suddade så att jag hade sådana där små suddrester över hela tröjan. Vid ett tillfälle tyckte jag att mina glasögon var lite smutsiga, och när jag tog av dem märkte jag att jag till och med hade en massa sudd där. Skrev nio sidor totalt. Urk.

No comments: