26/03/2011

26 mars


Såg Säkert! i går med Victoria och Kaisa. Det var en väldigt, väldigt bra spelning. Dock var jag lite ledsen över att jag inte hade min kamera med mig. Som ni kanske minns så mailade jag och frågade om det var fotoförbud, och det var det ju så klart. Efter att nästan inte ha blivit insläppt på en Kent-konsert på grund av att jag hade min kamera med mig så vågade jag så klart inte ta med kameran. När det väl var dags för insläpp på Säkert!s spelning visade det sig dock att han som stod och kontrollerade biljetterna inte var särskilt sugen på att stoppa folk med kameror. Han kollade faktiskt inte ens biljetterna särskilt noga. Så folk gick in i lokalen med sina kameror men själv var jag helt kameralös och kände mig lite halv. Det är alltid något som saknas när kameran inte är med.

Tur i oturen var det i alla fall att ljuset inte var helt fantastiskt, så jag kände inte att jag missade världens fototillfälle. Alltid en tröst. Fick i stället nöja mig med att ta dåliga bilder med min mobilkamera (se ovan).

Konsertens höjdpunkter: Det här är vad dom säger, Honung, Köttet är svagt, Fredrik och Allt som är ditt. Vill även säga Någon gång måste du bli själv, men vet inte om det är helt enligt reglerna att lista så många låtar som höjdpunkter. Det var i alla fall en jäkla massa bra låtar. En annan höjdpunkt var när Annika, iklädd ett rödluveliknande plagg, aggressivt slog på en tamburin med hjälp av en trumpinne. Då saknade jag verkligen min kamera. Hoppas att någon annan fotade det.

No comments: